Автор Тема: СЪЮЗ ЗА СЛИВЕН: НА ВНИМАНИЕТО НА ГРАЖДАНИТЕ, МЕДИИТЕ И ПРАВООХРАНИТЕЛНИТЕ ОРГАНИ  (Прочетена 5714 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Umeren

  • Младши
  • *
  • Публикации: 70
    • Профил


П О З И Ц И Я  –  С И Г Н А Л

НА

КОАЛИЦИЯ „ СЪЮЗ ЗА СЛИВЕН”



НА  ВНИМАНИЕТО НА ГРАЖДАНИТЕ, МЕДИИТЕ И ПРАВООХРАНИТЕЛНИТЕ ОРГАНИ


   Уважаеми съграждани,

С огромно съжаление Ви информираме, че под ръководството на кмета Милев Община Сливен се води към декапитализация и евентуален фалит. Умишлено и чрез незаконни действия се източват огромни общински средства, без задължителното Решение на Общински съвет - Сливен и въпреки издадена съдебна заповед за възбрана (запор).
Ние от Коалиция „Съюз за Сливен”, декларирахме в началото на мандата, че ще подкрепяме кмета Милев, но само ако изпълнява своите задължение честно, прозрачно и в интерес на гражданите на Община Сливен.

Анализирайки всички негови действия, ние констатираме, че:

I.   Са налице умишлени действия, с цел облагодетелстване на близки до кмета фирми  чрез договори за „временно” възлагане на дейности, обслужващи Община Сливен.

Конкретно такива са:

1.     Договора за депониране и обезвреждане на отпадъци на сметището с. Сотиря. Същият е сключен неправомерно с ДЗЗД „ПРО ГРУП ПАРТНЪРС”, което няма лиценз и необходимата строителна категория. Същото дружество от фирми е създадено няколко дни преди това умишлено и  единствено с цел да получи временното изпълнение по договора.
Фирмите, които го съставят са:
-   „Даяна Груп” ЕООД  гр. Сливен,
-   „В 5555” ЕООД, обл. Враца,
-   „Креонет” ЕООД, обл. Ямбол,
В този случай остават без отговори вече зададените от нас въпроси:

             Колко средства се получават месечно за депониране, по какви анализни цени и от къде се пренасят реално земните маси, необходими за запръстяване?
              Как са знаели предварително тези фирми, че кмета Милев ще прекрати действието на договора на предният (текущ тогава) оператор, та само в рамките на няколко дни по-рано същите фирми да си учредят настоящото дружество?
              Защо е глобен кмета от Сметната Палата и АДФИ (Агенция за държавна финансова инспекция) имено за този договор?
               Защо не е обявена до момента процедура по ЗОП за избор на нов оператор на депото, при условие че договор за временно изпълнение не трябва да се сключва за повече от 3 (три) месеца?
   Кои, приближени до кмета лица стоят зад фирмите „Даяна Груп” ЕООД и „Креонет” ЕООД?

      2.      Относно неправомерни изплащания на суми по завишени стойности на строителни дейности, извършени от фирма „Биндер” АД  с последващи неправомерни сделки (СОАПОВИ) и несъществуващ (надписан) дълг срещу реална общинска собственост.
      Налице са огромни по своят размер финансови и строителни злоупотреби , а именно:
   Признава се и се заплаща, въпреки констатираните нередности и злоупотреби от Временната комисия към ОС с председател Иван Андреев, отчетени в  Доклад № 3  и  Доклад №  4
   Оформя се абсолютно незаконно продажба на общинска собственост срещу дълг, което е в пълен разрез с решението на общинския съвет за провеждане на търг с явно наддаване по Закона за търговете.
В случая, без внесен депозит за участие в търг и в разрез със своята заповед, кмета прави сделка - прехвърля имота на фирми, без в общината да постъпят средства от депозита и изплащането на съответния имот.
По заповед на кмета Милев се оформя плащане с дълг на Община Сливен към фирма „ИНМАТ” ООД , на която по късно „ спечелилата” фирма плаща за обекта.
   Тук е мястото да зададем следните въпроси:
-   Къде е решението на Общински съвет за извършване на „СОАПОВА”(дълг срещу собственост) сделка на стойност над 2 400 000 лв. за имот 18 дка в кв. „Дружба”?
-   Защо по предложение на кмета Милев и на заместник кмета Румен Андонов именно същият парцел бе окрупнен и  цената му понижена, и то именно заради този конкретен инвеститор, който не внесе нито лев в общинската хазна , а бе насочен да плати на фирма „Инмат” ООД.
-   Как е изповядана сделката и с какви правомощия, и защо е нарушен основният Закон за Търговете, ЗМСМА  и НК?
-   Как при запорирани сметки са изплатени 200 000 лв. на „Биндер”АД  за СМР на  бул. ”Георги Данчев”?

3.           Как е възможно, без решение на Общински съвет и без да е включен в капиталовата програма, да се изгражда улица пред бл. 19 в кв.” Сини камъни” , т.е. блока на кмета?
-До момента са изплатени неправомерно, при запорирани сметки на общината, средства в размер на  95 000.00 лв. и се предвижда да се изплатят общо над 220 000.00 лв.
- За строителството на обекта няма обявена процедура за изпълнител и няма назначен строителен надзор.
-Липсва и задължителното Разрешение за строеж, както и технически проект (същите се подготвиха и извадиха едва преди няколко дни).
Опита на кмета Милев да прикрие обекта зад термина ‘Реконструкция’ и да заобиколи ЗОП (Закон за обществените поръчки), ЗУТ (Закон за устройство на територията),  и задължителното в този случай Решение на Общински съвет –Сливен  го вкараха в капан, от който се излиза само през санкция на Уважаемата Прокуратура и Съд.

4.         Относно асфалтовите дейности по бул.”Хаджи Димитър” , ние сме ЗА той  незабавно да бъде асфалтиран, но сме абсолютно против това да стане след като се нанесе огромна финансова щета за сметка на общината
Въпросът ни е:
-Как е възможно при наличие на съществуващ договор с ГД „Стройинвест” за бул. ”Х. Димитър”  и получен Аванс от 900 000.00 лв., кмета Милев, без да го прекрати, да възложи на друга -близка нему фирма да асфалтира същия булевард и да заплати 220 000.00 лв., без одобрението на Общински съвет. На практика има два договора върху един и същ обект.
- Как и защо е пренебрегнат в случая Доклада на Временната комисия с председател доц. Иван Андреев,и защо не е възложено на фирмата, получила аванс  да работи на обекта?
Как ще се претендират сумите по отпуснатия аванс от страна на кмета , след като самият Кмет е допуснал неправомерни действия и дублаж на фирми върху един и същ обект.
   5.         Относно неправомерно и незаконно управление и харчене на средства , изразяващи се в следните няколко действия:
   През м. Април  2012 г., в разрез със Закона за бюджета, се отклониха предвидените по одобрен инвестиционен кредит свободни средства от 5.5 млн. лв. като закона е категоричен, че с тези средства може единствено да се купуват държавни или общински ценни книжа.
   През същия този м. Април няколко училища и Регионалната библиотека осъмнаха с изтеглени и нулирани делегирани сметки. Сумите били изтеглени неправомерно и без подписите на директорите на училищата и библиотеката. Освен тези целеви и делегирани средства са били изтеглени и средствата им от дарения и от спонсори.
По-късно, след около 7 дни и след питане от наша страна, сумите им бяха възстановени, но останаха да висят въпросите:
   Как може да източиш чужда делегирана сметка? И то без спесимен !?
   Кой е банковият служител, разрешил това теглене?
   Кои са общинските служители, наредили същото теглене?
   Къде и за какво са били използвани тези средства?
   Как е възможно всичко това да остане скрито за обществеността и за правораздавателните органи?

 II.   Относно получена справка за сключени и изплатени суми по договори за периода 08.11.2011 г. ÷ 31.08.2012 г., оставаме напълно изумени от корупционните размери на сключени и изплатени огромни суми, без задължителното Решение на Общински съвет -Сливен и без да са включени в одобрените капиталова или инвестиционна програма на бюджета на общината.

СПРАВКА ЗА СКЛЮЧЕНИ ДОГОВОРИ В ПЕРИОДА 08.11.2011 ДО 31.08.2012 Г.

I.   КАПИТАЛОВИ -28 БРОЯ ЗА 1 497 136 ЛВ.
II.   КОНСУЛТАНТСКИ: -13 БР. ЗА 429 632 ЛВ.
III.   МЕДИЙНИ: 13 БРОЯ ЗА 123 925 ЛВ.
IV.   ТЕКУЩИ РЕМОНТИ: 23 БРОЯ ЗА 867 147 ЛВ.
V.   МАТЕРИАЛИ: 7 БРОЯ ЗА 66 247 ЛВ.
VI.   ГОРИВА: 1 БОЙ ЗА 1 471 216 ЛВ.
VII.   УСЛУГИ: 69 БРОЯ ЗА 3 166 820 ЛВ.


Изумени сме , питаме и  ще чакаме спешният отговор на кмета Милев на следните въпроси по тази справка:

    По позиция II. от справката
-   Кои са тези 13 консултанти, получили общо 429 632 лв.?
-   Какви точно консултации са извършили и за какви суми?
          По позиция III.
-   Кои медии са получили суми по тези 13 договора на стойност 123 925 лв.?
-   По колко са получили?
-   Каква медийна услуга са извършвали?
          По позиция V.
-   Кои фирми са извършили тези доставки?
-   На какви цени?
-   Какви точно са тези материали на стойност  66 247 лв.?
        По позиция VI.
-   Къде е Решението на общинския съвет, с което кмета Милев  да има правомощия да играе на борсата  за покупка на гориво на стойност 1 471 216 лв.?
-   Каква е цената на тон /литър гориво по този сключен неправомерно договор?
-   Коя е фирмата доставчик?
-   Колко е платения комисионен договор?
-   Вярно ли е, че постигнатата цена по тази сделка надвишава цената за литър на колонките на бензиностанциите и то на дребно?
-   Къде отива разликата от отстъпката за покупка на едро и отсъпката за големи корпоративни клиенти?
    По позиция VII.
-   Какви Услуги са правени по 69 договора за 3 116 820 лв?
-   Защо при наличие на стотици компетентни общински служители се поръчват и заплащат без одобрение от общински съвет някакви външни услуги, които не са строително ремонтни?

Ние ще изискаме , ако се наложи дори чрез съдебно разпореждане, да стане ясно  кои са получателите на тези огромни общински средства.

Коалиция „Съюз за Сливен”  има още много въпроси и сигнали за извършени неправомерни действия, но ще се въздържим до тук.

Осъждаме авторитарния, егоцентричен и непрозрачен стил на управление на кмета Милев и се възмущаваме от опитите му да неглижира водещата роля и авторитета на общинския съвет

Осъждаме безпрецедентното му отношение  към общински съветници, кметове на кметства,  общински служители и граждани. Крайно неприятни са всичките му опити да не отговаря на въпроси на съветници и да нарушава системно ЗМСМА.

Странно е, че се назначават на граждански договори хора в третата възраст -бивши военни или партийни кадри, без ценз и за сметка на многото млади и безработни специалисти.

Възмутени сме и от факта, че се заблуждават сливенските строителни фирми, че ще работят по договори с Община Сливен. Реално кмета работи с фирми от София, Варна, Велико Търново, Стара Загора, Бургас, Русе , с. Вятово и от къде ли не. Малцина са допуснатите до работа фирми, и то защото са част от кръга около кмета или около заместниците му.

Политиката, водена от екипа на кмета е вредна за общината и цели нейното разпродаване като под въпрос е поставено финансовото обезпечение за заплати и делигирани дейности.

Кмета и екипът му реално са се превърнали в брокери на недвижими имоти и целият им работен ден само сделки и между сделките- екскурзии и банкети.

Не сме съгласни с подобна политика и сме против да се разпродаде общинската земя и хората по селата да останат без поминъка си, без животни и без земеделие. Това решение е с краткосрочен ефект и води до огромни за хората вредни последствия.

Ние, каквото и да ни струва в личен и професионален план, ще останем последователни и верни на обещанията, които дадохме на съгражданите си от Община Сливен. Надяваме се заедно да стигнем до истината и виновните да бъдат наказани.

Разчитаме на правоохранителните органи да се намесят и извършат необходимите проверки по този наш сигнал.

Коалиция „Съюз за Сливен” е за законност, прозрачност в управлението и просперитет на Община Сливен.
      


гр. Сливен            
26.09.2012 г.                                                             Коалиция „Съюз за Сливен”

Неактивен Umeren

  • Младши
  • *
  • Публикации: 70
    • Профил


„Изнесената в позицията на Коалиция „Съюз за Сливен” информация е манипулативна и не отговаря на истината. Всички повдигнати въпроси многократно са били обект на коментари и на отговори, които общината е предоставяла публично. Нелепо е да се говори за декапитализация на общината, защото тя е в стабилно финансово състояние, въпреки тежкото наследство”, коментира кметът на Сливен Кольо Милев разпространената по-рано днес позиция на Коалиция „Съюз за Сливен”.

„Очаквах удари под кръста. Опасенията ми, че те няма да бъдат на принципна, а ще са на лична и политическа основа, за съжаление се оправдаха. По-страшното е, че развитието на общината, интереса на гражданите се използва за разчистване на лични сметки от миналото, за преследване на интерес”, смята още кметът.

„В „Съюз за Сливен” има качествени и отговорни хора. Един от заместник-кметовете в общината е представител на Коалицията. За съжаление те са използвани за постигане на лични интереси и политически натиск. Добре е инициаторите да знаят – времето, в което печелеха от политически рекет мина”, е мнението на общинското ръководство.

Кольо Милев припомня, че на 27 септември предстои поредното заседание на делото във ВКС за арбитражното решение по водния цикъл, както и че има информация, че другата страна прави опит да бави процеса.

„Трябва да е ясно, че това е в ущърб на интересите на общината. Запора върху сметките ни също е негатив, с който общината трябва да се справя. И го правим.”, каза той.

По думите на кмета вече са получени и основателните реакции на фирми, чийто имена се споменават в позицията на „Съюз за Сливен”. Те са притеснени, че за тях се говори в неблагоприятен и не отговарящ на истината контекст.


Неактивен Umeren

  • Младши
  • *
  • Публикации: 70
    • Профил
До :

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ - СЛИВЕН,

СЛИВЕНСКАТА ОБЩЕСТВЕНОСТ

ВСИЧКИ МЕДИИ

 

ДОКЛАДНА

 

От д-р. Ганка Василева

Председател на Временната комисия за Проверка на финансовото състояние на Община Сливен, създадена по Решение № 263 / 28.06.2012 г.

 

Уважаеми съграждани,

 

Комисията е създадена с цел да извърши проверка на финансовото състояние на Община Сливен от началото на мандата си от 01.11.2011 г. до 31.08.2012 г.

Подадени са своевременно към общинска администрация няколко искания с конкретни въпроси. До момента Общинска администрация, по заповед на кмета, всячески блокира работата на Комисията, като не дава точно исканата информация.

След три месеца бездействие на същата, едва на 24.09.2012 г. бе предоставена малка част от исканата информация, която не е пълна и не отговаря по отправеното от нас искане.

С действията си кмета Милев ни принуждава да поискаме удължаване на срока на работа на комисията. При продължаващо подобно отношение и умишлено прикриване на информация ни принуждава също така да се обърнем към прокуратурата и съда за съдействие и за разкриване на банкова тайна.

Напомняме на Кмета, че обществените финанси и тяхното изразходване не могат и не са конфиденциална информация. Съгласно Законите и ЗМСМА тази информация е публична и непредоставянето `и буди основателни подозрения.

 

Комисията, на заседание от 25.09.2012г., постави срок до 07.10.2012 г. за предоставяне на цялата поискана информация.

 

Надяваме се Кмета Милев да изпълни решението ни и Комисията да успее да приключи принципно и безпристрастно поставените от Общински съвет задачи.

 

 

Д-р Ганка Василева

Председател на Временната комисия за Проверка на финансовото състояние на Общ. Сливен

Неактивен vass

  • Младши
  • *
  • Публикации: 68
    • Профил
Време е гражданите да вземат в ръце проверката на на дейността на нашите "скъпи"* кметове Йордан Лечков и Кольо Милев. Както се вижда до сега всички проверки са възпрепятствани и няма никаква конкретна информация, или пък е постигана тайна договорка между проверяващи и проверявани.

------------
*"скъпи" - в смисъл, че са ни излезли скъпо на джоба.

Неактивен Анализатора

  • Младши
  • *
  • Публикации: 87
    • Профил
Един анализ на последните събития, подсказва, че следващия протест ще бъде срещу кликата на Гагаузов, което означава - срещу марионетката му Милев.
Няма отърване от народния гняв. Трябва да бъдат пометени като плъхове от хамбара и запряни където им е мястото - в пандиза за кражби и злоупотреби.
"Моряшките" фланелки с едро вертикално рае ги очакват.