Автор Тема: КОНКУРСИ МЕНТЕ В ОБЩИНА СЛИВЕН  (Прочетена 3182 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен oslava

  • Нов
  • Публикации: 1
    • Профил
                КОНКУРСИ МЕНТЕ  В ОБЩИНА СЛИВЕН
   „Разкази с очакван край” са конкурсите-менте, организирани от Община Сливен. Конкурсните процедури са привидно добре изпипани, но на практика всичко е един театър, който се разиграва и наивниците търчат да подават документи с надеждата, че и тях ще ги огрее.
   А то работата е ясна, още като видите изискванията и кои са кандидатите. Без да съм ясновидец се обзалагам кой ще е новият началник на Стопанския отдел в Община Сливен - това е г-н Апостол Русев Апостолов- интересно как е  решил теста и от 116, въпроса само на 1 въпрос е дал неверен отговор, така че до финалната права е достигнал той и още един кандидат. Още, като беше обявен конкурсът- хората под сурдинка коментираха, че в Община Сливен нищо не е променено. Връщат се старите- изпитани , проверени кадри на Комсомола /ДКМС и БКП/. Нищо лично.Но защо се правят конкурси? За да се хвърля прах в очите на НАИВНИЦИТЕ. Не изпитват ли неудобство тия, които знаят, че те ще бъдат назначените хора. ЧОВЕКЪТ е известен предварително. Защо си губят времето останалите? Само масовка да има.
    Няма ли кой да попита г-н Кольо Милев (кмет), до кога ще продължава това? Това ли е „Генералната промяна”? Само думи, думи, обещания. Филмът сме го гледали, героите се сменят, а някои се връщат на бял кон в Общината. Както хората коментират – „Със стари к…ви – нов бардак не се прави”.
   Поредният съшит с бели конци конкурс бе обявен в края на миналата година. За Началник отдел „Административно обслужване и ЦАО”. 1 щатна бройка.Самото име на отдела е смешно, защото има повторение- „Административно обслужване и Центрове за административно обслужване”. Който е сътворил името и е мислил структурата на Общината, не е знаел  какво значи абревиатурата ЦАО. Става нещо като  „съседите и комшиите”. В ерата на съвременните електронни технологии 99% от административното обслужване е именно в центровете Говорим за електронно правителство.  Общински съветници недоумяват как Деловодството на общинската администрация е извън Административния отдел. Във всяка една институция и администрация Деловодството е сърцевината на Административното обслужване. Че едно време да нямаше Центрове. Имаше си по едно деловодство. Община Сливен и с това блесна. Няма сигурно друга в България като нея! Деловодството било сега в структурата на подчинение на Стопански дейности. В този отдел, барабар с дърводелците ,шофьорите, домакина и т.н. Не е смешно, а жалко. Излиза, че деловодната дейност не е административно обслужване, не е административна дейност.Какво е тогава? Нищо, че деловодството се помещава във въпросния ЦАО. Г-н Милев какви ли съображения е имал, като е отцепил деловодството от административното обслужване де юре. А де факто то си е там и там му е мястото. В това спор няма. Никой до сега не се е сетил да попита защо е така? Или е важно да се пълнят квадратчета, кутийки в структурата…А може би това е плод не на неговата мисъл, а хрумване на Секретаря г-жа Тачева, стар и изпитан кадър от преди 40 години?!
   Но да се върнем на актуалната тема. За конкурса за началник на Административното обслужване. ИЗИСКВАНИЯТА – също будят недоумение. За предпочитане е кандидатът да е с икономическо образование или публична администрация. ЧОВЕКЪТ, заради  когото се прави това е с икономическо образование. Че да не става дума за стопански отдел? По-логично би било, както до скоро, това звено да е към „Информационно обслужване и технологии”. Макар че и това не беше много разумно. Но  все пак  става дума за модерно обслужване, което вече става по нов начин. Но за  някои хора в Община Сливен времето е спряло или по-лошо- направо се връщаме назад във времето. Ако видите служителите се в администрацията, ще видите много хора в пенсионна или след пенсионна възраст и ще се чудите дали не сте попаднали в Старчески дом.
    Конкурсът-мене продължава с въпроса – кой е Човекът, който гласят за началник на отдел „Административно обслужване и ЦАО”? Още в началото на мандата се пусна слух, че това място се пази за г-жа Стайка Николова. Дългогодишен чиновник, иначе невзрачна женица, почти на 60 години. Но това е младежка възраст за Общината.  Тази дама бе освободена преди години от работа и до ден днешен в Съда, като деловодител. Откъснала се е отдавна от работа в Общината. На светлинни години е далеч от това, което се случва в административното обслужване там. Но …местенцето се пази. Защо да не се пенсионира в Общината?  Че то и аз да взема да се включа в някой конкурс, набор съм на секретаря на Общината- г-жа  Станка Тачева, само че не съм неин приятел и не съм икономист. Попрехвърлил съм 60-те, към 65 отивам. Без да са ясновидци мнозина , като видяха, че е обявен конкурсът и веднага коментираха, че то се знае за кого се прави. За Стайка Николова. И наистина тя е сред кандидатите! И явно не страда от скрупули, че нещата са предрешени. Отговорите за конкурса ще са й дадени предварително.
      Възниква въпрос, как този отдел функционираше без началник толкова време? От къде изникна тази бройка? Да, явно е  съществувала, но е пазена в тайна Даже и в новата структура няма Директор на дирекция, както в близкото минало. Излиза, че и без началник и без директор може. Но бройка има и се пази. Странно защо чак сега се прави този конкурс, а не когато се прие структурата?
   Хората се питат , кое може да накара Николова да напусне добре платената си службица в Съда и да се в Община Сливен. Отговорът е очеваден - тя е лична дружка на Секретаря- Станка Тачева. Няма шуробаджанащина, а приятелство издържало проверката на времето. Добър тандем!  Ех…Г-н Милев, направо човек може да Ви завиди- с какви „наши” хора се обграждате.
   Защо за конкурса за Секретар на Общината например не се изискваше икономическо образование и публична администрация , а право. Защото кандидатът е юрист. Изискванията се определят според кандидата. Защо сега за началник на Административния отдел не се изисква да бъде юрист, например? В това има резон. Огледайте се как е в другите общини! Значи в Община Сливен първо се прави конкурс не за да се търси човек, а се натъкмяват изискванията според „нашия” Човек, който ще намърдат по нечестен начин. Сред тях виждаме и други интересни личности. Но само ще отбележим, че и Румен Кърпачев е подал документи, той отдавна има началнически мераци. Той е „учил” да бъде началник. 19 човека са одобрени по документи и ще се явят на тест. Отпаднали са двама. Защо си губят времето!Има имена, които са и в другия конкурс, за началник „Стопански дейности”. Но са подали за всеки случай и за този отдел. Явно считат , че са универсално скроени. Ако Апостол Апостолов беше завършил консерватория, сигурно и такова изискване щеше да има. Ако пък Ст. Николова беше агроном, може и това да е изискване.  И предишните конкурси не бяха по-различни. Първо се намира Човекът, а после стартира процедурата.  И много хора се питат  защо за всички отдели няма конкурси?  Н , че нещо щеше да се промени. Някои хора тихомълком заеха без конкурс началнически службици и други местенца в администрацията. Както се казва- нов Кмет – нов късмет!
   Какви са Законите, по които ще бъдат изпитвани кандидатите с тест на 7.І.2013г.  за началник на отдел „Административно обслужване ? Все едно, че ще се явяват на конкурс в някое Министерство или на изпит по право. Липсват важни наредби на общината, липсва и нормативен акт за електронното управление на документооборота,дори не се изисква от кандидатите да са наясно с Устройствения правилник, нищо конкретно не се иска да знаят  за организацията на  обслужването в  Община Сливен. По нищо не си личи, че въпросите са специфични точно за такъв отдел. Дори няма и Закон , който да изисква като  предпочитана специалност – именно икономика за такъв отдел. /Публичната администрация е само като параван/.  Уж е предпочитана специалност, пък никъде в тази работа няма нищо икономическо.Ако погледнете законите, които трябва да зубрят кандидатите – няма да разберете за какъв отдел кандидатстват. Научаваш тези закони и си подаваш документите за всички конкурси, които обявява общината.
   А като погледнахме миналия конкурс за Стопански отдел, където предстои на 4-ти януари интервюто с двамата на финалната права., виждаме че са решавали тест вариант ІІ-ри. Кой е той, никой не  казва, А пък кой е І-ви – също не се знае. Защо не се публикуват тези варианти на тестове на сайта на общината и да се оповестят в публичното пространство след изпита? Резултатите са на точкова система. Кой  от „нашите” хора ще си играе да учи въпросите, нали направо знаят отговорите. Но нека Общината да покаже на гражданите, кои са тия варианти, къде може да се видят?. И какво се случва в залата? Никой не може да оспори, че даденият кандидат е „отличник”- попълнил си е теста, защото знае предварително отговорите. При това комисията е от свои хора. Къде се съхраняват въпросите преди изпита? Че колко членове има комисията…
   В Комисиите има „дежурни”- постоянно присъствие на всички конкурси. Кой от членовете на комисията ще смее да не играе по свирката на своя шеф. Председателят на комисията е шеф на останалите членове в администрацията. Каквото той каже- това ще бъде! В случая за „Административно обслужване” Тачева има решаващата дума.  Недоумение буди и фактът какво прави в комисията зам.кмета по образование, култура и социални дейности- г-н Иван Славов? Какво общо има той с този ресор? А самият той е филолог.  Интересна е и оценката на другият зам.кмет- Корнелий Желязков, който е по Общинската собственост! Но дежурен във всички комисии е представителят на „Човешки ресурси” г-н Веселин Дяков, който по неведоми пътища е станал началник, май без конкурс. Та той пък е подчинен на Секретаря на Общината. Комисията е от послушни хора,сценарият е проигран вече няколко пъти и всеки знае ролята си. Кой контролира как протича конкурса? На кой да се жалват отпадналите? По закон – не подлежат резултатите на Съдебен контрол.Могат да се жалят на органа по назначаването, в случая на Общината. А г-н Кметът явно се доверява напълно на своите подчинени и по този начин се излага и то яко. Може би и той е в играта. А  за интервюто само можем да гадаем кой за какво пита и кой какво отговаря и дали има равнопоставеност при препитването. Какво се случва в залата- там вътре в стаята , по приятелски, само може да гадаем. Защо не се въведе някакъв механизъм на контрол, на мониторинг. Да има външен наблюдател, представител на НПО, независим журналист, ако има такива все още. Например при теста, листите дори и да са подпечатани, подписани- после могат да се подменят. Наистина Общината е прозрачна, „прозрачна администрация” – вече нищо не ни изненадва.
   Крайно време е да попитаме г-н Кмета, защо на сайта на Общината не бяха обявени незаетите длъжности? И в кои отдели има все още такива длъжности/бройки/? Питаме също и колко началници са в общината без конкурс и колко временно изпълняват такива длъжности? И защо се държат такива бройки дълго време  свободни?
   Защо си загубих времето да пиша това, защото все още съм един наивен зрял човек, но все още мисля, че не е късно да се предотврати поредния гаф, с поредния конкурс. Не ми се иска да отчайвам кандидатите, а напротив- дори да ги насърча, че се впускат в една неравностойна  битка.Вярвам, че моят глас няма да е глас в пустиня и ще се чуе. Надявам се по подходящ начин да оповестите това, което написах в публичното пространство, но не „след дъжд качулка”.  Не, за да се търси сензация, а да спрат некоректните действия. За всичко, което съм написал, може да се провери всичко, само да не стане късно…Че като се обърне колата, пътища много.                  БИВШ ОБЩИНСКИ СЪВЕТНИК

Неактивен misho

  • Нов
  • Публикации: 31
    • Профил
Научихме ли се за една година да разбираме какво ни казва кметът Кольо Милев?
Разбираме ли вече зашифрованите послания в изказванията на Кольо Милев, които самият той прави несъзнателно?

Още като встъпваше в длъжност той обяви, че "чистка в общината няма да има" и "персоналът на общината ще бъде намален". И веднага след това, типично в негов стил, загадъчно заяви, че "който не си е на мястото ще бъде освободен" и "структурата на общината ще бъде реорганизирана", като "всичко ще е ясно, прозрачно и законът ще е над всичко". И най-вече „ние няма да търсим места за работа на хора, а ще назначим специалисти на позициите, от които общината действително има нужда”.
Ето част от тези послания:
http://www.sliveninfo.com/all-news/item/15732
Лесно можете да намерите останалите в Интернет.
Освен това през февруари 2012, на въпрос на зрител на Канал 6 той отговори, че "за съжаление нито един военен не е назначен в община Сливен".

Година след направените послания, вече можем да разшифроваме казаното от Милев не по новите му обещания, а по забравените стари и по делата:

За чистката - чистка в община Сливен имаше - всички неудобни бяха поканени да напуснат или уволнени. И то как! Кметът уволни близо 30 души в един ден и още на същия ден и в рамките на следващите няколко дни върна близо половината на работа! Върнати бяха тези, за които се обадиха "от Горе" и тези които се унизиха да се молят и да обещават лоялност във всичките и възможни форми.
Имаше и куриози – хора върнати на работа, но на друга длъжност, понеже "бил обещал вече" предишната им длъжност другиму!
Имаше и такива, които бързо си намериха по-добра работа, като началничката на съответния отдел, която зае същата позиция в Бургас и бе посрещната от местната управа с уважение и ведомствен апартамент. Освен това тя осъди община Сливен. Интересно е кой плати разноските? Община Сливен или Кольо Милев от джоба си? А той типично в негов стил, негласно признавайки грешката си, очакваше тя да се върне на работа.
Това се крие зад "чистка в общината няма да има" и "който не си е на мястото ще бъде освободен".

За реорганизацията и „специалистите, от които общината действително има нужда” - 
Община Сливен се „реорганизира” непрестанно по начин да се открият служби и да се намери работа на „наши хора”, които хем да са верни, хем да бъдат задължени  на кмета – те, техни близки или организациите, които са ходатайствали за тях. С една дума - търговия. Назначенията са на щат, на граждански договор, хонорари и по всички възможни начини. Само назначените бивши военни са няколко десетки души. В общината има отдел, в който са назначени за една година поне петима бивши военни. Друг е въпросът, че тяхната квалификация няма нищо общо с отдела, в който са назначени.
Гражданските договори са „скромни” – по 1000 – 2000 лева месечно на човек. „Нашите хора” освен по трудови и граждански договори получават пари и от работа по проекти.
Нещо да ви е познато?

За конкурсите – как се обявяват, как се провеждат и колко са „прозрачни” (за някои) видяхме по-горе.

По официални данни половината от бюджета на общината отива за собствената и издръжка – или около 40 милиона лева. По реални данни са още повече. Спорна е и ефективността на другата половина разходи - по Капиталовата програма.

Нищо чудно, ако една прецизна сметка докаже, че на 10 лева, получени от общината едва 1 или 2 се използват за постигане на реални резултати. А с над 400-те си служители администрацията на Кольо Милев надхвърля с над 150 души тази на Лечков!

Ей на това му се вика „няма да има чистка”, „намаляване на персонала”, „оптимизация”, „реорганизация”, "всичко ще е ясно, прозрачно и законът ще е над всичко", „ние няма да търсим места за работа на хора, а ще назначим специалисти на позициите, от които общината действително има нужда” и каквото искате още хубави думи си измислете. Всичко, каквото прави Кольо Милев го закодира в изявленията си, вероятно несъзнателно. Но вече всички знаем как да тълкуваме - прави се точно обратното на заявените добри намерения.

Както каза Милев – „Империята на Лечков падна”
http://www.blitz.bg/news/article/121527

Но пропусна да съобщи: „Започва усиленото изграждане на ТКЗС-то на Кольо Милев”. Както се казва – „Да изпълним четирлетката за 2 години!”
« Последна редакция: 04.01.2013 09:30:26 от misho »

Неактивен sladurana

  • Нов
  • Публикации: 2
    • Профил
Re: КОНКУРСИ МЕНТЕ В ОБЩИНА СЛИВЕН
« Отговор #2 -: 03.01.2013 22:09:55 »
Много точно предавате случващото се на конкурсите в община Сливен. Схемата е изпипана перфектно и е бетон! Ако някой е луд, да ходи да оспорва!