Автор Тема: Сигурността на пътниците НЕ е приоритет за фирма "Дорис"  (Прочетена 3195 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Ludy

  • Нов
  • Публикации: 46
    • Профил
Често ми се налага да пътувам и да ползвам услугите на сливенските транспортни фирми "Дорис" и „Глобус - ЕС” и съм преглъщала доста неудобства, като това да пътуваш с „Глобус - ЕС” (не веднъж) до София с микробус без парно в най-студените зимни дни, прегърнала голям сак или чанта, но тук става въпрос за нещо много по-сериозно - за сигурността ни по време на пътуване.

На 09.09.2012 г. пътувах от София за Сливен в 11.00 часа с фирма "Дорис".

1. Автобусът дойде на автогара София в 11.40 ч., след 40 минути закъснение. Извинение или обяснение няма. Да не говорим, че за причинено неудобство би трябвало да има някаква компенсация.
2. Нямаше и почивка около Пловдив. По закон, при четири часа пътуване задължително се правят две спирания по 15 минути.
3. Минахме и през Чирпан, въпреки че това не бе указано на табелата на автобуса.

От тук започва тревожното:
Пристигаме на Автогара Сливен малко след 15.30 часа, където готови за тръгване към София има още 2 автобуса и един микробус на въпросната фирма. Една тълпа от пътници атакува автобуса от който не бяхме слязли още. По всичко личеше, че шофьорът ще пътува отново за София след като бе направил два курса - Сливен-София и София-Сливен без почивка. До тук 9 часа без почивка плюс още един в 15.30 към София или два, ако се върне в Сливен ...? Колко часа стават ...?

В "РЕГЛАМЕНТ (ЕО) № 561/2006 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА за хармонизиране на някои разпоредби от социалното законодателство, свързани с автомобилния транспорт" е казано:

Член 6
1. Дневното време за управление не следва да надхвърля девет часа.
...
Член 7
След период на управление от четири часа и половина водачът ползва непрекъсната почивка по време на работа от поне 45 минути, освен ако не ползва почивка.

Тази почивка по време на работа може да бъде заменена с почивка по време на работа от поне 15 минути, последвана от почивка по време на работа от поне 30 минути, като двете почивки са разпределени през периода по такъв начин, че разпоредбите на първи параграф да бъдат спазени.

Статистиката сочи, че умората е една от най-честите причини за произшествия с шофьори на автобуси.

Явно за фирма "Дорис" печалбата е с по-висок приоритет пред сигурността и качеството на услугите, които предлага.

Надявам се това да се промени в добра посока!

А за това не трябва да си мълчим и да се правим, че нищо не се е случило. Защото утре нашите деца и близки могат да се качат на автобус с преуморен шофьор ... и защото според мен е по-добре предварително да се вземат мерки, а не когато стане непоправимото да търсим причините и виновните!

Автомобилната инспекция.
Горещият телефон е 02 940 94 00.

Людмила Калъпчиева

Източник: http://new.sliven.net/