Автор Тема: Автомобилен трафик и поведение на шофьори и пешеходци.КАТ!  (Прочетена 33457 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

ferrarist

  • Гост
Просто БЕЗРАЗСЪДСТВО!Така ще започна с трупаното в мен дълго време недоволство.Автомобилният трафик в града ни стана изключително натоварен в определени часови зони.Дисциплината на болшинството водачи и пешеходци при участие в движението просто липсва.Всеки спира,паркира,минава както му е удобно лично на него, а не както трябва.Не се подават мигачи,което в натоварено движение,го усложнява допълнително.За изпреварванията и разминаванията- Теорията за вероятностите тук няма да свърши работа.Колегиалност-има я ,но рядко.Предимство-какво беше това?Паркиране-на Пазара и бул."Х.Димитър" е ужас,никакъв ред,изключително опасно и още повече затруднява движението.СКОРОСТТА - и аз я обичам,но в рамките на разумното и според пътя(напоследък от видяното по пътищата на страната се убедих,че няма смисъл да се бърза и да се кара безразсъдно),НО В ГРАДА ТРЯБВА ДА СМЕ ОСОБЕНО ВНИМАТЕЛНИ И ДА НЕ ПРЕВИШАВАМЕ ДОПУСТИМАТА.ВНИМАВАЙТЕ С ДЕЦАТА!Светофарите-с новият им режим съвсем объркаха движението,шофьорите се изнервят от чакането и дългата върволица коли ,(особенно след като виждат,че откъдето трафика е най-голям интервала на зеленото е най-малък и на практика се получава че в средата кръстовището е празно,а около него опашки).Много от тях за да не чакат абсолютно неразумно минават както им падне.КОЛАНИТЕ-ПОСТАВЯЙТЕ ВИНАГИ!Аз съм всеки ден на пътя,не само в Сливен.Пътувам често извън града и ще дам пример с трафика в София,който е много повече натоварен,но именно поради тази причина шофьорите са по- колегиални.ПЕШЕХОДЦИТЕ-самоуверени,вървят по пътя при условие,че има добър тротоар(включително и майки с деца),пресичат натоварени кръстовища по диагонал или както им е по-удобно.Следват спирачки,клаксони и се сърдят като им направиш забележка.ВЕЛОСИПЕДИСТИ-много опасни ,особено вечер,защото се движат без светлиони! :arrow: А сега за КАТ! Господа полицаи прочетете горното и се погрижете за превантивни действия от ваша страна.Трябва да има ваше присъствие в града!Може би ще ми кажете,че има, но аз съм по цял ден с колата из улиците и ви виждам изключително рядко,предимно на Банско шосе.Желая ви успех!

Лебеда

  • Гост
Много си прав, движението по пътищата и особено в Сливен е пълна анархия и надали ще се оправи някога!

Immortal

  • Гост
Регулирането на движението в Сливен е най-важната причина за всичко, което сте написали по-горе. Не може град с над 100 хил. население да има само 3-4 светофара. В един Асеновград, дето е на половината на Сливен има поне 15 светофара.
Имам чувството, че в службата, която отговаря за регулиране и организация на движението работят само некадърници. Ще дам няколко примера:
Място - Новоселски мост:
На излизане и влизане от два квартала (Република и Кольо Фичето) се минава по тясно мостче, със забрана за разминаване, а в същото време свободна улица, която може да се използва неизвестно защо е забранена за влизане от двете страни. Автобусите (2,19,12 и др.) спират на моста (!?). При преминаване през моста в посока Розова градина не е ясно от къде на острова трябва да се премине - един минава веднага в ляво (според мен така еправилно), друг заобикаля острова отдясно...пълна анархия.
А при малкото мостче се получават такива ситуации, че .... идва кола по мостчето (А) към Република и иска да продължи направо, напускайки пътя спредимство и по закон за ДП трябва да изчака идващия откъм Кольо Фичето (Б), който обаче за да завие трябва да навлезе по мостчето, където обаче има знак, че трябва да даде предимство на (А) (!?!)
Толкова ли е скъпо и трудно на Розова градина да се постави интелигентна светофарна уредба, която по някакъв начин да регулира адът, който се получава в натоварените часове?!? Или светофарите на кръстовището на Чавдар и Георги Дначев да работят когато е нужно (поставиха ги само преди няколко месеца).
Светофари са нужни и на кръстовището пред Тернопол.
А вместо да се слагат през 10 метра легнали полицаи, с които си трошим и без това строшените коли още повече, да се монтират на няколко възлови места камери, с които да се регистрират (АВТОМАТИЧНО) нарушителите. Щото знаем как се "наказват" определени хора с нови коли, които си мислят е градът е на майка им и баща им.
В Ямбол например ВИНАГИ има катаджии В града, на определени възлови места.
Ще си призная едно нарушение - 2 години карах колата си без документи (откраднаха ги) и никой не ме е спрял в града. Единственото място, където съм виждал сливенски катаджии е с.Калояново. (Щото там се правят повече пари, ясно е).
Бе още много мога да пиша, ама дали има смисъл. Едва ли някой отговорен кадър ще прочете това, а пък и да го прочете, едва ли нещо ще се промени.

От Сливен съм

  • Гост
Абсолютно съм съгласен с всичо до тук.Може да се каже,че слевенските катаджии са едни от най-мърливите и безотговорни типове в цяла България! :!: За голямо съжаление. :cry:
Мои приятели работят в бърза помощ и ми казват как почти не е минал ден без катастрофа(говоря за сливенския регион,тъй като за страната е ясно).А за полицаи в Самия град аз лично всеки ден съм по пътищата и виждам в месеца един път и то само вечер след 9 часа(точно тогава,когато положението по улиците започва да става по-спокойно).Вярно е,че хората с новите коли,който си мислят че Сливен е на майките им карат малко по-бързичко вечер,но все пак като цяло е по-спокойно.Може би и за това катаджиите предпочетат да излизат вечер,за да им е по-лека работата.
Аз лично имам един приятел,който вече 2 години кара без книжка не защото са му я отнели,а защото никога не е имал.Хващали са го 3 пъти и все нищо,пускат го и толкова.Сега пак си кара без да се притеснява(ама то какво да се притесняваш наистина с такива мерки от страна на КАТ вече и аз взех да се ядосвам за какво си изкарах книжка само да пръскам пари на вятъра.
Може да се каже че излизат из града като им потрябват повечко пари,а не толкова че ги е грижа за града и това кой как шофира.

Anonymous

  • Гост
Никой от отговорните хора в Сливен не си върши работата. КАТ - прави статистика - описва произшествията. До пазара знаците сложени, КАТ пази островчето и гледа. И общинската полиция - същата работа. Комисията по безопасност на движението - някой знае ли че има такава? На всяко празно място в центъра сложиха бариера за платен паркинг. Светофари сложиха - дето ту работят, ту не работят. Иначе са нови....
Да караш без книжка не е престъпление. Нарушение е. Нищо че това нарушение убива хора. Като стане произшествието КАТ ще го опише, Комисията ще се събере и ще реши да се сложи легнал полицай. Работата ще е свършена. До следващия път.
В Общината обаче не спят: Там се занимават с големи работи. Не с дребни.

Anonymous

  • Гост
Гост съм и аз
« Отговор #5 -: 24.03.2005 01:25:19 »
Абе яд ме е , че нямам цифров фотоапарат.Ако тръгна за 1 час из Сливен ще имам поне 50 снимки на неправилно паркирали(особено по пешеходните пътеки,явно там е най-удобно да се спира).А за това , че хората вървят по улиците заради тези паркирали по тртоарите коли,нямам думи.Айде някой ако има апарат да поснима малко и да постне една две снимки тука.  :wink:

techno_sl

  • Гост
Nqma da e lo6o da slojat Svetofari na Rozova gradina takova golqmo krastovi6te i 4esto stavat katastrofi tam a na nikoi nemu puka da sloji svetofari ina4e slojiha do Bitaka a tam e po malko dvijenieto ot kolkoto na rozova gradina e ima i na drugo mqsto za svetofari no ako naistina ima takava komisiq za dvijenieto v slive to po dobre e da si hodi 6toto nesi vyr6i rabotata

techno_sl

  • Гост
iskam da predloja na www.sliven.net kato mediq da prati tova koeto e pisano vyv foruma na gospodata upravnici v sliven pone da go pro4etat ili pone da populqrizira tova bezootgovorno otno6enie kym horata na grada i kym vyob6te nesvyr6enata rabota na nqkoi hora ot nqkoi otdelove za dvijenieto v sliven 4e naistina ima nujda ot svetofari na mesta kydeto ima intezivno dvijenie ima i pone na 4 mesta trqbva da se slojat svetofari taka 4e 6te sym blagodaren na Sliven net za sydeistvieto az sega mislq da pi6a na mail na ob6tinata i molete se vyob6te da go pro4etat ot tam

georgi45

  • Гост
iskam da znam kakvi marki avtomobili ponesoha na garba si globite ot novata akzia na kat-lada, moskvi4, trabant i po o4ukani stari vozlla,ne hamari,bmv,mercedes...

Лебеда

  • Гост
Най много катастрофи става по Ямболско шосе. Блок 23 в жк. "Даме Груев" редовно стават свидетели всеки ден на някоя катастрофа. Там е и клуба на инвалида и редовно волно или неволно и аз ставам свидетел. И там би трябвало да се постави светофар.

Немо

  • Гост
ЗА КАКВО СЕ ИЗПОЛЗВАТ ТРОТОАРИТЕ
« Отговор #10 -: 21.07.2006 12:27:38 »
Даже вече и слепите видяха, че в Сливен няма и един катаджия. Само полуграмотни безотговорни шофьори които се опитват да разбият и малкото останали здрави тротоари.










http://img99.imageshack.us/my.php?image=picture003ae9.jpg

Anonymous

  • Гост
Цитат
Даже вече и слепите видяха, че в Сливен няма и един катаджия.

Ми няма я...
С една патрулка - кое по-напред?

коко

  • Гост
Шофьор това звучи гордо. Дори и мангали, който я имат 4 клас я нямат станаха шофьори така, че е много трудно да бъдеш пешеходец в днешно време. 8)  8)  8)

НЕМО

  • Гост
На вниманието на министър Румен Петков
« Отговор #13 -: 28.07.2006 14:34:24 »
Като цяло тук в Сливен е в сила поговорката: Кучетата си лаят а кервана си върви!








Nemo

  • Гост
Нивата не ще молитва, а мотика!!!!!
« Отговор #14 -: 26.08.2006 23:31:32 »
ЗА ВЕСТНИК СЛИВЕНСКИ НОВИНИ НАЧАЛНИКА НА ЗВЕНО "Пътна полиция - КАТ" в Сливен главен инспектор Николай Колев КАЗА:

На пътя се води минивойна


За катастрофите разговаряхме с началника на група към сектор "Пътна полиция - КАТ" в Сливен главен инспектор Николай Колев. "Не само извън града стават тежки катастрофи, в Сливен има доста места с концентрация на ПТП, каза той. Транспортната схема на града е една от най-обърканите в цялата страна. Няма друго населено място, в което автобуси да престояват в центъра на града". Общината е ангажирала колектив от проектанти за комплексно решаване на организацията на движението в Сливен. Набелязани са 40 кръстовища, на които често стават катастрофи. И сега се работи по въпроса, но нещата стават прекалено бавно, а виждате, че ПТП не спират, смята Колев.
Проблемни кръстовища в града има доста. Едно от тях е до моста на гарата, на булевардите "Илинденско въстание" и "Цар Симеон". Заместник-кметът Даниел Петров предложил движението там да стане кръгово. И толкова. От КАТ са наясно, че предложението няма да бъде реализирано веднага, затова искат временното поставяне на светофар. Цяло чудо е, че там още няма убит човек. Но ако нещата се оставят така, в скоро време и на този път ще бъдат дадени жертви. "Вземете за пример Дамарския мост. Откакто там бяха пуснати светофарите, аварийността рязко намаля. В началото водачите доста протестираха, но вече свикнаха. Важното е, че катастрофите са рядкост, за разлика от преди", смята главен инспектор Колев.
И продължава с добрата новина, че за добро или зло, тази година тежките катастрофи в областта са по-малко от миналата година. Според данните към 1 август са станали 855 пътно-транспортни произшествия. При тях 134 са тежки катастрофи. 134 души са били ранени, а 18 са загинали. В сравнение с миналата година катастрофите са с 10 повече, но тежките злополуки на пътя са с 20 по-малко. Убитите са 8 по-малко, а ранените - 26.
През първите 7 месеца в общината са станали 656 катастрофи, от които 92 са били тежки. Десет души са убити, а 116 - ранени. Тежките катастрофи обаче са по-малко с 18 от тези през миналата година. Убитите са по-малко с 6 души.
Всяка катастрофа има причина. Кое лежи в основата на лудостта по пътищата обаче? "Това, което ни притеснява, е, че от няколко години насам основна причина за катастрофите не е нито несъобразената скорост, нито употребата на алкохол, нито неправоспособните водачи, а неспазването на предимството на пътя, казва главен инспектор Николай Колев. Това говори не само за нищожните знания и умения на водачите, а и за културата им като участници в движението. Подготовката на водачите е много важна, но това е отделна и голяма тема".
Статистиката на КАТ за причините за катастрофи показва, че 53 от тях са причинени от пияни шофьори. Алкохолът е убил един човек и е ранил седем. Неправоспособността е следващата причина за злополуките на пътя. "Трудно ми е да си обясня как човек, който знае, че е неправоспособен, че няма никакви навици и умения, се качва в колата, като много добре осъзнава, че в най-добрия случай ще направи лека катастрофа или ще нарани себе си или хората, които вози. Положението в цялата страна е доста тревожно, защото за първи път това е една от водещите причини за ПТП и сериозен пътен травматизъм", смята инспекторът. Регистрираните катастрофи тук са 11, има двама ранени. По вина на пешеходци са станали две катастрофи, има двама ранени.
Всеки район си има критични точки, на които винаги стават множество катастрофи. Такива има и край Сливен. Най-много катастрофи стават на двата пътя: София - Бургас и Сливен - Стара Загора - Поповица. Опасните точки на първия път са разклонът за село Тополчане, нерегламентираният пазар край село Калояново, паркингът "Бялата чешма", кръстовищата за село Блатец и Драгоданово и пътен възел "Петолъчката".
"Миналото лято по време на прибиране на реколтата от полето край Тополчане загина едно 14-годишно момче, каза главният инспектор. Хората от селото излизат на пътя с каруци и изобщо не се съобразяват с големия поток от коли. Заради пазара край Калояново много коли спират на платното и създават предпоставки за катастрофи. Пресичането на пешеходци и движението с висока скорост е причина за ПТП на "Бялата чешма". Край Блатец водачите предприемат изпреварване и навлизат в насрещната лента на движение, там видимостта е ограничена. Наскоро двама души загинаха там именно по тази причина. Шофьорът изпреварвал в лентата за престрояване, не успял да се прибере на време в своето платно и се забил челно в камион. От 10-15 години "Петолъчката" е място, на което всяка година стават над 30 произшествия, някои от които и тежки. Сега се обмисля въвеждането на кръгово движение. ПТП са чести, въпреки направените реконструкции на пътя и разширяването на платната."
Според главен инспектор Колев светофарните уредби също са решение на проблема с катастрофите. И даде за пример поставените наскоро светофари в Айтос, които контролират потока автомобили за морето. "Въпреки нервите от страна на водачите, идеята е отлична, защото опасността от катастрофи намалява. Скоростта пада, колите не летят през града, както преди". Вероятно с пускането на автомагистрала "Тракия" потокът автомобили, който ще минава през "Петолъчката" рязко ще намалее, смятат специалисти.
Опасните места на втория път са двата разклона за квартал "Речица", разклонът за Кермен, Сливенски минерални бани, село Злати войвода, Коньовски завой, разклонът за село Караново и селата Каменово и Съдиево. "Пътят в село Злати войвода е много опасен, особено когато вали дъжд. Другото място е Коньовският завой. Беше изградена трета лента за изпреварване, но водачите карат с висока скорост, напускат платното и катастрофират. Там масово се изпреварва неправилно. Изключително опасен участък е и разклонът за село Караново. Водачите масово изпреварват в лентата за престрояване. Там стана и една от най-тежките ни катастрофи преди няколко години с 6 убити", разказва главният инспектор. Според него много рядко причина за катастрофите са лошите пътни условия, техническа неизправност на колата или нещо друго. Лятното време също е фактор за пътни инциденти. Но в повечето случаи злополуките стават, защото шофьорите не могат да се съобразят с пътя, не познават възможностите на автомобила си, нямат умения и не могат да предвидят опасните ситуации.
Тук Николай Колев дава за пример станалата катастрофа край село Млекарево на 7 август. Водачът нямал и година стаж, а автомобилът бил регистриран в същия ден. Пътят бил чист, нямало други автомобили, било надвечер. Пътният полицай разказва и за друга тежка катастрофа. На 11 юни край Нова Загора микробус излиза извън платното и се удря в дърво. Умират трима души, оцелява само едно дете. Вероятната причина за катастрофата е заспиване на водача. В края на май пък трима младежи от Хасково загиват при пътен инцидент край село Трапоклово. Суперлуксозното им Ауди А8 лети по пътя с над 130 км/ч. и се удря челно в товарен автомобил. Миналото лято край село Камен става тежка катастрофа с микробус, управляван от 15-годишно момиче. Пътят е мокър, вали дъжд, момичето загубва контрол над автомобила и се удря в дърво. Тогава умира момче на 16 години.
"Българинът, сядайки зад волана, се преобразява в лоша светлина. Загубва чувството си за контрол, споделя полицаят. Когато попиташ шофьорите защо карат с такава бясна скорост, те никога нямат отговор. Те дори не си дават сметка за последствията, които тази скорост води след себе си. Всеки е сигурен, че на него това нещастие не може да се случи. Това, което става всеки ден по нашите пътища, неслучайно е наречено минивойна. Война, причинена основно от "задкормилното устройство", както често наричат шофьорите".

Аман от дрънканици има остра нужда от превенция, а не от статистика! :roll:

Има в България Национален статистически институт, а ролята на КАТ е май друга?