Автор Тема: Рали България 2010 - адреналин до дупка  (Прочетена 3166 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Moderator Club

  • Глобален модератор
  • Старши
  • ****
  • Публикации: 11676
  • Пол: Мъж
    • Профил
Рали България 2010 - адреналин до дупка

Боровец отново е домакин на Рали България, като за първи път тази година то е част от Световния рали шампионат (WRC).

Елитната надпревара ще продължи три дни - от 9 до 11 юли. Състезанието е с обща дължина от 1068,30 км, и се състои от 14 специални етапа (353,34 км), изцяло на асфалт.

Церемонията по откриването ще се състои на 8 юли вечерта в 20:00 ч. За прерязването на лентата са поканени пилотите Крум Дончев и Ясен Попов, класирали се съответно първи и втори в приключилия първи кръг от българския рали шампионат Траянови врата 2010.



Щабът и Прес центърът на 41-то издание на Рали България 2010 се помещават в хотел Рила на Боровец. По време на горещото спортно събитие в хотела ще се стекат световни величия, организатори и над 200 акредитирани журналисти от цял свят.

Сред звездите на Световния рали шампионат, които ще премерят сили и на наша земя са Себастиян Льоб, Кими Райконен, Мико Хирвонен и много други класни пилоти.


На 8 юли 2010 (четвъртък), щабът в хотел Рила ще работи от 07:00 до 21:00 часа. Шейкдаунът ще се състои от 08:00 до 14:00. В 13:30 ще се проведе предварителна Пресконференция на ФИА, а в 15:00 – първото заседание на спортните комисари. На официалното информационно табло, което ще бъде разположено в хотел Рила, ще бъде публикуван Стартовият списък за Церемониалния старт. Информация за всеки от състезателните дни там ще се публикува ежедневно в 20:00 ч. В 18:00 ч. в закрития парк за Церемониалния старт, обособен на ски пистата пред хотел Рила, ще бъдат представени колите.

На 9 юли 2010 (петък) работното време на щаба в хотел Рила отново ще бъде 07:00 - 21:00 ч., а Пресцентърът ще бъде отворен от 08:00 до 21:00. Стартът на Ралито (TC 0) ще бъде даден в 09:00 ч. (СП, Летище Долна баня).

На 10 юли 2010 (събота) работно време на щаба е от 5:00 до 21:00 ч. Пресцентърът ще отвори в 06:00 ч. и ще работи до 21:00 ч. Ден 2 ще стартира в 07:00 отново от СП, Летище Долна баня.

На 11 юли 2010 (неделя) щабът ще работи от 06:00 до 20:00 ч., а Пресцентърът – от 07:00 до 20:00 ч. Стартът на Ден 3 ще бъде даден в 08:00 ч. (СП, Летище Долна баня).

Финалът на ралито и официалната церемония по награждаването ще бъдат от 14:00 ч. пред хотел Рила. От 15:00 ч. в  Пресцентъра ще започне и заключителната Пресконференция на ФИА.

Временното крайно класиране ще бъде публикувано в 17:30 ч. на официалното информационно табло в хотел Рила.

РАЛИ БЪЛГАРИЯ
Танкът мачка и пердаши, няма наши, няма ваши. Няма ваши, няма наши, танкът мачка и пердаши.

Неактивен Moderator Club

  • Глобален модератор
  • Старши
  • ****
  • Публикации: 11676
  • Пол: Мъж
    • Профил
Re:Рали България 2010 - адреналин до дупка
« Отговор #1 -: 09.07.2010 21:45:52 »
Льоб без проблеми води в рали "България"
Кими Райконен се обърна на таван, получи 5 минути наказание


Хегемонът в първия състезателен ден на рали
"България" Себастиан Льоб взима поредния
завой със своя "Ситроен С4 WRC".


Лидерът в световния шампионат Себастиан Льоб (Фр) със "Ситроен" C4 WRC смачка конкуренцията си още в първия състезателен ден на рали "България". Французинът спечели и четирите специални етапа вчера и завърши с време 1:05:26.7 часа. На 28 секунди след него се движи съотборникът му Дани Сордо (Исп), а трети, на 38 сек., е друг пилот на "Ситроен" - Петер Солберг (Нор).

Надмощието на колите на "Ситроен" вчера бе тотално, но два инцидента попречиха на пилотите на френската марка да заемат и оставащите 2 места в Топ 5. По време на третия етап Себастиян Ожие излетя от пътя заради проблеми със съединителя. Французинът загуби близо минута докато се върне на трасето и това го извади от първата десетка. В следващия етап обаче Ожие навакса част от изоставането си и стигна до 6-о място.

Нямаше късмет и Кими Райконен (Фин), който в четвъртата скоростна отсечка се обърна на таван. Световният шампион във Формула 1 от 2007 г. и навигаторът му Кай Линдстрьом се отърваха без наранявания, но етапът бе спрян и пилотите го завършиха в несъстезателно темпо. Финландецът ще стартира днес от 26-а позиция, понеже към времето му се добавят 5 мин.

Заради проблемите на Ожие и Райконен четвърти и пети са пилотите на "Форд" Мико Хирвонен и Яри-Мати Латвала. Двамата финландци са съответно на 1:10.9 и 1:21.2 мин. от водача.

От българите най-добре се движи Димитър Илиев с "Шкода" Фабия S2000. След 4-ия етап изоставането на Илиев (13-и) от Льоб бе 5:25.1 мин. Непосредствено зад него е Ясен Попов с "Мицубиши" Лансър Ево IХ.

"Просто не мога да позная трасетата - коментира Илиев. - Конкурентите са ужасяващо бързи, преминават при напълно различни траектории. Толкова много фракция (б.р. - дребни камъчета и пясък) по завоите не съм виждал."

СЕГА
Танкът мачка и пердаши, няма наши, няма ваши. Няма ваши, няма наши, танкът мачка и пердаши.

Неактивен Moderator Club

  • Глобален модератор
  • Старши
  • ****
  • Публикации: 11676
  • Пол: Мъж
    • Профил
Re:Рали България 2010 - адреналин до дупка
« Отговор #2 -: 11.07.2010 22:53:39 »
Льоб победи при рекорд на "Ситроен" в България
Пет български екипажа бяха отстранени със скандал от ралито


Себастиан Льоб (вдясно) и навигаторът му
Даниел Елена триумфират на Боровец, където
записаха 58-ата си победа в световния шампионат.


Французинът Себастиан Льоб нямаше никакви проблеми и спечели рали "България", седми кръг от световния шампионат по автомобилизъм. Шесткратният първенец на планетата, който кара "Ситроен" С4 WRC, поведе още след старта в петък и вчера само се стремеше да запази разликата от преследвачите си. Той завърши на 29.5 сек. пред съотборника си Даниел Сордо (Исп), а трети - на 36.3 сек. е друг пилот на френската компания Петер Солберг (Нор). За да бъде пълен триумфът на "Ситроен", четвъртото място зае Себастиан Ожие (Фр). По този начин тимът изравни постижението на "Тойота" от 1993 г., когато автомобили на японската компания заеха първите 4-ри места в "Сафари рали".

Вчерашната победа бе петдесет и осма за световния шампион и неговия навигатор Даниел Елена. С нея Льоб събра 151 т. и по средата на първенството има 50 т. аванс пред Ожие. Трети с 86 т. е първият пилот на "Форд" Мико Хирвонен (Фин), който вчера финишира пети. С 80 е друг състезател на "Форд" - Яри-Мати Латвала (Фин), останал шести в ралито.

Дебютът на България в световния рали шампионат обаче ще се запомни и със скандалите, които най-вероятно няма да позволят на страната ни в близко бъдеще да организира състезание от подобен ранг. В събота VII етап от надпреварата бе анулиран заради публиката, която зае място на забранените от организаторите места. По-късно вечерта пък 5 български екипажа - Петър Гьошев/Димитър Спасов, Игнат Исаев/Стефан Кордев, Тихомир Стратиев/Добрин Борисов, Турал Метков/Теодора Попова, Екатерина Стратиева/Благовеста Миланова, както и сръбският - Рабренович/Радивоевич, бяха изключени от надпреварата. Те са използвали непозволено от ФИА гориво и са го зареждали на не регламентирани места.

Отстранените се защитиха, че зареждането е станало на посочените от българската федерация места, които са валидни за нашето първенство. Комисарите на ФИА обаче бяха непреклонни. Проблемът е на федерацията, която късно предупредила пилотите, че ралито ще важи и за българското първенство. Още преди старта проблем имаше и с гумите. За да карат на ралито, българските екипажи трябваше да платят по 2880 евро за комплект гуми "Пирели", които са единствените одобрени от ФИА.

СЕГА
Танкът мачка и пердаши, няма наши, няма ваши. Няма ваши, няма наши, танкът мачка и пердаши.