Автор Тема: 9500 км студ и пек чакат двама българи на “Дакар”  (Прочетена 2195 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Moderator Club

  • Глобален модератор
  • Старши
  • ****
  • Публикации: 11618
  • Пол: Мъж
    • Профил
9500 км студ и пек чакат двама българи на “Дакар”

В неделя първите български участници в най-опасното и изморително рали в света - “Дакар”, заминават за Аржентина, за да се включат на старта в Буенос Айрес на 1 януари. Студ във величествените Анди и пек през пустините в Аржентина и Чили чакат двамата смелчаци Тодор Христов и Петър Ценков по време на трасето, дълго цели 9500 километра.

Нашите ще се пуснат в рали маратона с машини ATV, или добре познатите ни "четириколки". Той се провежда за трети път на територията на Южна Америка. Състезанието бе преместено от Африка заради непрекъснатите терористични заплахи.

“Нямаме търпение, сънуваме, ставаме и си лягаме с мисълта за “Дакар”, коментира Тодор Христов. “Машините, с които ще караме, са изцяло нови Can-Am, осигурени от “Зундерт”. Преди състезанието ще ги изпробваме и настроим според нашите изисквания”, обясни Петър Ценков, който заедно с Тодор Христов ще кара за MD Rallye Team.

47-годишният Ценков завърши втори в Rally Olibia du Maroc и даде сериозна заявка за челни позиции на българите, които ще се борят срещу рекордно количество състезатели в категория ATV - 36.

Общо 200 000 лева струва на нашите спортисти "авантюрата", наречена рали "Дакар 2011". От спонсори и приятели Христов и Ценков събраха 160 хиляди, останалите 40 000 лв. ще бъдат добавени с личен кредит, теглен от двамата смелчаци.

Заедно с Христов и Ценков ще пътува и екип журналисти - Петър Цанов, Румен Петков и Стоян Драев. Интернет порталът OFFRoad-Bulgaria.com събра чрез дарения от своите членове над 27 000 лева за акредитацията на репортера Петър Цанов. Той ще бъде пилот на истински офроудър и ще следва състезателите по трасето заедно с другите журналисти.

Тодор Христов и Петър Ценков са съответно 265-и и 261-и номер. Машините преминаха технически преглед и в момента пътуват с кораб за Аржентина.

В това издание ще вземат участие 430 състезатели, като най-дългият дневен етап е 839 км, а 631 км са специален етап за време.
Общата дистанция е над 9500 км, които трябва да се изминат за 14 състезателни дни от Аржентина до Чили и обратно.

Победителят от "Дакар 2010" с АТV Маркос Патронели от Аржентина тия дни претърпя тежка контузия и участието му е под въпрос. Христов направи последната си тренировка в тежкото автомобилно състезание "24 часа на Атина", като участва с Polaris RZR.

В същото състезание през 2009 г. заедно с Петър Ценков поставиха рекорд, изминавайки 1000 км за 24 часа с ATV.

С Петър ще караме заедно, такава е нашата тактика и тази на отбора, защото имаме много по-голям шанс да завършим. Когато сме в пакет, можем да си помагаме при техническа повреда или инцидент. Но ако единият отпадне, другият със сигурност ще продължи в състезанието и няма да се отказва, разяснява стратегията за успех Тодор Христов.

Двамата ни пилоти ще се състезават с машина Renegade 800 ХС на канадската фирма Can-Am. Това е най-технологичният модел четириколка, който се произвежда в момента в света, и е без аналог в конкуренцията. С такава машина Маркос Патронели от тима на MD Rallyе Sport се класира втори на “Дакар 2009”. Двигателят е с обем 800 куб. см, два цилиндъра, 72 к.с. с автоматична трансмисия и задвижване по избор, 4х2 или 4х4.

Иначе това вълнуващо и опасно рали се различава от останалите, защото не всичко е въпрос на скорост. Издръжливостта в ралито и разчитането на навигацията са основен критерий и дори най-малкият недостатък може да се окаже фатален.

Тази съвкупност от издръжливост и техническа подготовка привлича състезатели вече повече от 30 години. В "Дакар" участват имена като бившия WRC световен шампион Ари Ватанен, световния шампион по ски Лук Алфанд, който също успешно завършва в пустинята, американския шампионв сериите "Наскар" Роби Гордън, както и рали аса Карлос Сайнц.

Броят на загиналите по време на ралито досега е 56 души, от които 25 са състезатели.

Петър Ценков
Роден в София на 21 май 1963 г. Завършил 9-а френска езикова гимназия в София, след това ВМЕИ “Ленин". Като второ висше МИО към ВИИ “Карл Маркс". Семеен, с четирима сина. Управител на авиокомпания Cargo Air. Владее свободно френски и английски език.

С ATV Can-Am Renegade 800 се състезава от 2008 г. за отбора на “Зундерт екстрийм", вносител на Can-Am. Участва в най-големите и престижни състезания в Европа с ATV като Rally Sandalion-Sardegna, Trail Ride Greece, TransCaripatic Rally Romania, Evea Rally Raid, Baja Saxonia 2009 & 2010.

Тодор Христов
Роден в Силистра преди 42 години, завършва висше образование във Великотърновския университет, а впоследствие и Aristotel University в Гърция. Семеен, с дъщеря на 20 години, понастоящем изпълнителен директор на хотел “Троян плаза". Владее свободно гръцки и английски език.

Един от доайените на офроуд спорта в България от 2001 г. Пърият шампион на на страната в тандем с Александър Ковачев и автомобил Mercedes G класа през 2002 г.

Организатор на източноевропейския шампионат "ATV Challenge Cup" и голямата международна надпревара Balkan Off-road Marathon, преминаваща през България, Македония и Гърция. С ATV Can-Am Renegade 800 се състезава от 2007 г. за отбора на “Зундерт екстрийм".

Участва в най-големите и престижни състезания в Европа с джип и ATV като Berlin-Breslau, Rally Sandalion-Sardegna, Trail Ride Greece, TransCaripatic Rally Romania, Evea Rally Raid, Baja Saxonia 2008, 2009 & 2010, Le Touquet 2009.

Съучредител на Балканската офроуд купа през 2008 г.

Танкът мачка и пердаши, няма наши, няма ваши. Няма ваши, няма наши, танкът мачка и пердаши.