Автор Тема: Рали "България" иска пак да кандидатства за WRC  (Прочетена 2614 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Moderator Club

  • Глобален модератор
  • Старши
  • ****
  • Публикации: 11618
  • Пол: Мъж
    • Профил
Рали "България" иска пак да кандидатства за WRC

Президентът на ФИА Жан Тод (вляво) не
е голям привърженик на ротационния
принцип, който позволи на Боровец да приеме
световния шампионат

Рали "България" може отново да кандидатства за домакинството на кръг от Световния рали шампионат (WRC) през 2012 г., заяви председателят на Българската федерация по автомобилен спорт Героги Янакиев. Той допълни, че е възможно състезанието да се насочи и към утвърдената алтернатива "Интернешънъл  рали челъндж" (IRC).

Плановете за бъдещето на най-голямото българско автомобилно състезание най-вероятно ще бъдат разглеждани след оттеглянето на Янакиев, който декларира преди време желанието и готовността си да напусне поста "възможно най-скоро". Пред "Дневник" той каза по отношение на оттеглянето си, че "три или четири месеца" не са голяма разлика.

Рали "България" влезе в календара на WRC през миналата година с благословията на бившия президент на ФИА Макс Моузли, който е близък приятел на Янакиев. Надпреварата беше избрана на ротационния принцип и трябваше да се редува с рали "Полша", но с идването на новия президент Жан Тод системата започна да се размива.

Основните причини България да не получи кръг от WRC са пределно ясни - малкият автомобилен пазар, миналогодишното световно издание и липсата на интерес на големите отбори да карат тук.

Звездите в спорта останаха приятно изненадани и въодушевени от подбраните отсечки в надпреварата през юли, което се оказа единственият плюс. "Това обаче не е достатъчно, както явно смятат организаторите.

Във всички отношения тяхното представяне не отговаря на ниво WRC и е на една или повече стъпки от световното ниво", коментира неофициално един от тим-шефовете на заводските отбори пред българските журналисти в Боровец. Допълнителен минус за рали "България" е и грандиозният скандал с българските пилоти, който въпреки размерите си се разрази съвсем тихо в сервизния парк.

Бюджетът на световното рали "България" беше около 2 млн. лв., а половината от средствата бяха осигурени от държавата чрез оправяне на части от пътя, полагане на асфалт и осигуряване на полиция, пожарна и бърза помощ. От продажба на билети са били събрани около 100 000 лв.

През тази година състезанието очаквано отново ще бъде част от европейския шампионат. "Не трябва да се мисли, че щом веднъж сме стигнали до WRC, повече не трябва да се борим за място в него, че сме там еднократно. Целите ни за рали "България" са на базата на ротацията във WRC да кандидатстваме отново за домакинство през 2012 г., настоя Янакиев.

Основното е да има желание от автомобилната общественост това да се случи. Получихме много добра оценка от ФИА и рали комисията за организацията и провеждането на състезанието. Единствената забележка е за малкият (автомобилен) пазар тук. От продажбата на билети събрахме около 100 000 лева."

Янакиев оправда липсата на "Полша" с финансово неразбирателство с ФИА и смята, че Жан Тод също има добро отношение към България. "Нормално е с новия президент да идва и нов ред. Той обаче е добронамерен към нас, все пак ние бяхме първата страна, която той посети за своя мандат. Той ни обича, но ако нямаш качества и не работиш достатъчно, няма и как да ти даде нещо. А ние имаме големи амбиции", каза Янакиев.

Според него участието в европейския шампионат "не е лоша позиция" и определи като възможна евентуална кандидатура за IRC. "Бихме могли да кандидатстваме за IRC. Там обаче таксата е по-голяма – около 200 000 евро. Докато при ERC беше намалена наполовина и сега е само около 5500 евро. Въпреки това, ако управителният съвет реши, рали "България" би могло достойно да кандидатства за IRC, това не е невъзможно", убеден е Янакиев.

Председателят на БФАС, който изпълни мечтата си с вкарването на рали "България" във WRC, отново заяви желанието си да се раздели с поста. "На този свят няма нищо вечно. Ще продължа да помагам в рамките на моите възможности, но само ако има такова желание от страна на автомобилните клубове. Разбира се, не като председател и не със същата отдаденост.

Оттеглянето ми е категорично мое решение. Надявам се то да се случи възможно най-рано", каза Янакиев, който е шеф на федерацията от 1980 г. и ръководи Съюза на българските автомобилисти (СБА) от 1990 г.

Той не спомена конкретно име, което би подкрепил за свой наследник, но настоява, че в бъдеще трябва поне да се запазят настоящите позиции. "Занапред не трябва да се дава заден ход. През годините е надграждано много в автомобилния ни спорт и в никакъв случай не трябва да има отстъпление", каза Янакиев и допълни, че все още не е ясна точната дата на неговото оттегляне.

Сред спряганите имена за негов наследник са собственикът на писта "Дракон" и член на УС Христо Стоилов, бившият навигатор Румен Манолов, Владимир Илиев и Георги Янакиев-младши. "Бих подкрепил най-добрата фигура. Рано е да се каже. При избора на председател трябва да надделее разумът. Има над 85 клуба, които имат право да гласуват", завърши Янакиев.

Танкът мачка и пердаши, няма наши, няма ваши. Няма ваши, няма наши, танкът мачка и пердаши.